A VIEW OF THE WORLD THROUGH MY CAMERA LENS

Drama ? Comedie?

“Eu consider că nu există nicio deosebire între dramă și comedie. Mie mi se pare că este vorba de același lucru, dar care este privit din alt unchi de vedere. Sunt convins că orice întâmplare poate fi povestită în așa fel încât să stoarcă și lacrimi și hohote de râs. Mi se pare că e o trăsătură specifică poporului român acest “a face haz”, câteodată chiar de necaz.
Țin minte, m-am întâlnit odată cu un neamț care îmi povestea o excursie a lui în România pe la mânăstirile din nordul Moldovei și cum i s-a stricat lui motorul și a trebuit să se ducă la nu știu ce autoservice. Și eu tot așteptam, povestindu-mi, să văd care e poanta. Nu era nicio poantă: era o tragedie shakespeariană tot ce povestea el. Și mi-am dat seama câtă diferență este între un astfel de punct de vedere asupra vieții și altul povestit de un român care îmi povestea un accident, leșinat de râs, în care el își rupsese un picior, ălălalt trei coaste… Zice: “Da’ nenoricitu’ de ală care-a stat în spate nu mai avea niciun dinte-n gură și nu-nțelegeam ce spune!”. Și el îmi povestea toată această dramă, acest accident, dar, cum să spun, luat pe partea cealaltă. Totul era de un haz nemaipomenit, cum ăla vroia să le spună ceva și nu putea că-și rupsese doi dinți sau trei dinți din față. Și mi-am dat seama ca viața poate fi privită – nu doar din două puncte de vedere – dintr-o infinitate de puncte de vedere.” – Amza Pellea

690

Leave a Reply

